Judo to doskonała dyscyplina sportu dla dzieci ruchliwych, pełnych energii, bo mata daje im możliwość wyszaleć się i zmęczyć. Treningi wzmacniają wiele mięśni (przede wszystkim nóg, brzucha, klatki piersiowej i grzbietu), wpływają pozytywnie na ogólny rozwój, uczą utrzymania równowagi, koordynacji, poprawiają gibkość. Są więc świetnym rodzajem gimnastyki, ale przede wszystkim kapitalną zabawą ruchową. Ale to nie wszystko. Judo uczy dzieci konsekwencji w działaniu, wytrwałości i szacunku dla innych ludzi.

judo

Zajęcia gordonowskie

Zajęcia gordonowskie stanowią rodzaj zajęć, których celem jest nie tylko uwrażliwienie na dźwięki i muzykę, ale również zwiększenie płynności mowy oraz poprawa dykcji maluchów. Zajęcia przeznaczone są dla 2,5 oraz 3-latków. Tak wczesna ekspozycja na rytmy, dźwięki i muzykę powoduje, że dzieci szybciej zaczynają mówić i śpiewać. Obserwuje się również, że dzieci dłużej skupiają się na wykonywanej czynności i znacznie łatwiej przychodzi im nauka języków obcych.

Zajęcia dodatkowe

To rzeczowo i starannie dobrane metody, środki oraz ćwiczenia ukierunkowane na harmonijny rozwój dziecka. Zapewniają dzieciom swobodną aktywność ruchową oraz zorganizowane zabawy i zawody sportowe z wykorzystaniem atrakcyjnych przyborów gimnastycznych. Na zajęciach dzieci poznają nowe dyscypliny, gry sportowe i zasadę gry Fair Play, wykorzystują nietypowe przybory do zabaw ruchowych. Pokonują najróżniejsze tory przeszkód i samodzielnie je tworzą, rozwijają swoje zainteresowania sportowe.

sport kids

Jest specyficzną formą ćwiczeń fizycznych, w których ruch został podporządkowany celom terapeutycznym, a stosowane ćwiczenia mają doprowadzić przede wszystkim do korekcji postawy ciała. Zajęcia te ze względu na specyfikę okresu przedszkolnego stanowią zorganizowaną formę aktywności ruchowej z elementami gimnastyki korekcyjnej.

Gimnastyka korekcyjna w przedszkolu ma na celu działanie profilaktyczne orakształtowanie nawyku prawidłowej postawy. 

gimnastyka korekcyjna

Program nauczania religii w przedszkolu ukazuje dziecku otaczający świat
i pozwala otworzyć się na Boga i Jego miłość. Celem katechezy przedszkolnej jest wprowadzenie dziecka w życie religijne, w poznanie wiary, modlitwy i liturgii. Nauka religii ma również służyć wspomaganiu rozwoju moralnego dziecka i kształtowaniu jego życia we wspólnotach społecznych, np. w rodzinie, w Kościele czy grupie przedszkolnej. Poprzez zabawę dzieci poznają prawdy religijne, krótki zarys historii zbawienia w oparciu o Pismo Święte, rok liturgiczny z istotą i znaczeniem najważniejszych Uroczystości
i Świąt. Modlitwy i pieśni religijne sprawiają, że dzieci nawiązują przyjaźń
z Panem Bogiem. Słuchają opowieści religijnych, które uczą nas, jak być człowiekiem dobrym i uczciwym, jak żyć i postępować na co dzień, krocząc przez życie śmiało z wiarą i odwagą.

religia


Zajęcia sportowe z drużyną kangura

Celem zajęć jest kształtowanie u przedszkolaków zainteresowania ruchem
i kulturą fizyczną, zaspokojenie potrzeby spontanicznej aktywności fizycznej,
a także przygotowanie do regularnego podejmowania ruchu teraz

i w późniejszych latach. Sprzyja to ogólnemu rozwojowi dzieci, co przydaje się w codziennym życiu teraz i w przyszłości, ale także przy ewentualnym uprawianiu sportu w późniejszym wieku. Taka forma działania jest także mentalnym przygotowaniem dziecka do aktywności fizycznej i działania
w grupie.

rytmika

Zajęcia mają na celu rozwój u małych dzieci rytmiczności, ładnego
i płynnego poruszania się, wpływają na poprawę sprawności fizycznej oraz uczą współdziałania w grupie.
Taniec łagodzi zachowanie, uwrażliwia, pozwala dziecku wyładować i w pozytywny sposób spożytkować energię. Dzieci uczą się podstawowych kroków, tworzą swoje pierwsze choreografie
i świetnie się przy tym bawią.

hip-hop

Zajęcia rytmiczne pozwalają wykształcić u dzieci koordynację ruchową, poprzez ćwiczenia fizyczne w połączeniu z bodźcami dźwiękowymi. Nauczyciel rytmiki uczy dzieci poznawania cech dźwięków – wysokości, czasu trwania. Przekazuje umiejętności odtwarzania rytmu, tempa i metrum. Z czasem dzieci potrafią nazwać dźwięki niskie i wysokie, ciche i głośne, wolne i szybkie. Zajęcia mają wpływ na zdolności muzyczne dzieci i na ich sprawność fizyczną oraz umysłową. Poprawiają pamięć wzrokową i słuchową, koordynację ruchową dzieci oraz przygotowują przedszkolaków do przyszłych występów publicznych. Dzieci uczą się piosenek, prostych układów tanecznych i wzbogacają swoją wiedzę o otaczającym ich świecie.

Zajęcia te mają na celu oswojenie uczniów z brzmieniem, melodią oraz strukturą języków, a także przygotowanie dzieci do dalszej nauki języka na kolejnych szczeblach edukacji. Wczesny kontakt z językiem obcym daje dziecku szansę aby osiągnąć w przyszłości dwujęzyczność. Nauka języka na tym etapie edukacji odbywa się głównie poprzez uczestnictwo w zabawie oraz wykorzystywanie naturalnej aktywności poznawczej dziecka. Główny nacisk kładzie się na sprawność rozumienia, ale ważne jest również zachęcanie dzieci do wypowiedzi ustnych w języku obcym (sprawność mówienia) i odbywa się to bez przymusu czy jakiegokolwiek stresu. Z kolei rozwijanie sprawności gramatycznej i słownictwa odbywa się bez formalnych reguł gramatycznych, a poprzez naukę rymowanek, piosenek i zabawę.

język angielski niemiecki I HISZPAŃSKI